10 Nisan 2009 Cuma

2009 Konser Haberleri - I

2009 yazındaki konserler teker teker belli oldu. Beni en çok sevindiren konserler, bu yaşımda ikinci Deep Purple konserini göreceğimin haberi ve Jon Olivia's Pain oldu.

2005'deki Deep Purple konserine gitmiştim,Parkorman'daydı. Yeni dinliyordum o yüzden konsere çok hakim olamamıştım (hoş şimdi de sular seller gibi bildiğim yok orası ayrı). Bu konserde daha çok anlayacağım. Benim Deep Purple'da bazı albümlere fetişim olduğu için kendimi istemeden sınırladım maalesef. Neyse konu Deep Purple olunca tefarruata girilmez aslında. Konser Kuruçeşme Arena'da. Geçen sene Judas Priest oradaydı, gayet güzel. Deep Purple'a çok yakışacak. Sahneönü 160TL normal 92TL. Konser tarihi 20 Temmuz Pazartesi.


Jon Olivia's Pain ise Savatage konusunda alabileceğimizin en iyisi maalesef. Zaten konser setlistlerinin %70'i Savatage'dan oluşuyormuş. Konser 13 Haziran'da fakat kötü bir duyum, Studio Live diyorlar. Yine de resmi olmadan üzülmemek lazım çünkü yaz günü emin olamadım mekan konusunda.

Bir diğer kesinleşen konser haberi de 4 Temmuz Dream Theater. 3 albümlerinden başka bilmediğim ancak Train of Thought'a taptığım bir grup Dream Theater. Konserde muhtemelen paso bu ne bu ne diye rahatsız edeceğim milleti ancak sıfır dinlemiş birisinin bile gitmesi gereken bir konser. Yani duyduğum kadarıyla.. 2005'de öğrenci halimle Deep Purple'ı onlara tercih etmiştim(iyi etmişim), daha sonrakinde de İstanbul'da değildim.


Nisan ayında ise 2 tane konser var. Birisi 19 Nisan'da İsveç'li progresif death metal grubu Opeth. Epeydir pek uzağım, bir ara girmiştim epey farklı bir grup. Ancak bütçemi o konseri benden kat kat çok isteyen kardeşim için ayırdım. Geçen yaz geldikleri Uni-Rock Festivalinde Hırvatistan maçının gecesine denk gelmişlerdi. Maç uzadı,penaltılara kaldı, fonda kafa sallayan İsveçlileri umursamadan maçı izlemiştik. Maçtan çıktığımızda konserin son bir iki şarkısıydı. Türkiye tezahüratı ile galeyana gelen grubun sahneye doğru hücum etmesi enteresan bir görüntü oluşturmuştu.

Bu ay olan bir diğer konser de Hail(aslında Hail!). Hail'i görmek isteme sebebim Tim "Ripper" Owens. Judas Priest performansını pek bilmiyorum ancak Iced Earth'de iken çok beğeniyordum. Jon Schaffer ona ayıp etti, adamın kaderi de hep asıl vokallerden sonra gruba katılıp tekrar o vokallere yerini bırakması, gerçekten ilginç. Ben de gruptan bu konser ile haberdar oldum. Kadrosu şöyle;

Vokal: Tim "Ripper" Owens (ex- JUDAS PRIEST, ex- ICED EARTH, YNGWIE J. MALMSTEEN)
Basgitar: David Ellefson (ex- MEGADETH)
Gitar: Andreas Kisser (SEPULTURA)
Davul: Jimmy De Grasso (ex- MEGADETH, ex- SUICIDAL TENDENCIES)


Konser 27 Nisan Pazartesi Jolly Joker Balans'da. Biletler belli değil gözüküyor ya da ben beceremedim biletix'i fakat arkadaşın dediğine göre 45TL ve yaz öncesi bu kadar konser sırada ve tatilcik yapma isteği varken düşündürdü. Ve pazartesi! AliSamiYen'de bir maç daha cazip geliyor şu anda.

Bu sezon başka Rock'n Coke 2009 varmış. Ancak dedikodulardaki grupların hiçbiri ilgimi çekmedi. Linkin Park diyorlar. Red Hot Chilli Peppers o festivalin getireceği ve benim gideceğim tek gruptur herhalde. Zaten kitlelerini oturttular gibi, bir beklentim yok.

Hiç yorum yok: