29 Mayıs 2008 Perşembe

Hard n' Heavy Slows

Kasetleri vardı eskinden. Adı üstünde “slows”. 90’lı yıllarda telif hakkının falan hak getire olduğu dönemlerde, memleketin Anılar serisinden sonraki en çok takip edilen toplama albüm serisiydi heralde. Hard Rock ve Heavy Metal slowlarından oluşurdu. Ben 6 tanesini hatırlıyorum ama internette okuduklarıma göre 10’dan fazla yayınlanmış, cidden tutmuş demek ki. O dönemde bu toplama albümlerin en az bir tanesi dış kaynaklı hafif batı müziği dinlenen evlere girmiş, kendileriyle kah dertlenilmiş, kah romantik olunmuştur.

Bunun dışında Poison, Scorpions vs gibi grupların slow parçalarını dinleyen insanların bu grupların albümlerine yönelmelerine yol açıp, pek çok insanın HR-HM ilgi duyuşlarının başlangıcında yer aldıkları görülmüştür. (Gerçi bu tiplerin çoğu sonradan dönmüştür ama neyse...) Bunun dışında o dönemler sıkça duyduğumuz "Metal dinleyemiyorum ama slowları çok güzel" geyiklerinin kaynağında da yer alırlar. Ayrıca O dönemlerde ne tür müzik dinliyorsun sorusuna slow diyen lavuklarda vardı, bu albümleri onlarda çok severdi ama onlara hiç deyinmeden geçelim en iyisi.

Tipik bir memleketim işi olarak bu albümlerin garip yanlarıda vardı. Benim aklımda kalan en önemli gariplikleri albümlerden birine Radiohead’in Creep’ini koymalarıdır mesela. Bunun yüzünden Radioheadi bir süre metal grubu sandım. Yani ne alaka Radiohead ya....Ayrıca ilk resimde görüldüğü gibi Roxette'te dahil olmuş albümlere, bildiğimiz pop grubu yani... Net hatırlayamıyorum ama Listen to your Heart'tır o şarkı kesin. Modaydı o zamanlar
Bunun dışında ömrünüzde adını duymadığını ve bir daha da duymayacağınız bazı gruplarıda bu albümlerde görürdük. Boşluk kaldı diye dolduruyorlardı sanırım. Bir de bazılarınca Scorpions’un sadece slow şarkılar yapan bir grup zannedilmesine yol açmıştır bu albümler ama tamam grubun kendi payıda var bu konuda kabulümdür.

Bende sadece 6 numarası vardı, Bir arkadaşımda dinleyip hastası oldupum MSG’nin Never Ending Nightmare şarkısı için almıştım. Malum; o zaman piyasada MSG albümü bulmanın imkanı falan yok. Anca bu şekilde...
Bugün Beyoğlunda, yada Kadıköyde sahafların tezgahlarında görmek mümkün şimdilerde. Devirleri bitti, modaları geçti öyle duruyorlar. Toz içinde.

5 yorum:

Flying Dutchman dedi ki...

Axxis hangi şarkıyla acaba, Axis şeklinde yanlış yazmışlar bu arada :)), bir de bunun Pena Müzikevi'nde gördüğüm "Hard'n Heavy Hits" diye bir versiyonu vardır.

Ezequiel dedi ki...

Axxis'in şarkısı Tears Of Trees'miş. Listesini buldum. Roxette'in şarkı harbiden listen to your heartmış.

Flying Dutchman dedi ki...

Tears Of The Trees olduğunu tahmin etmiştim :))) Bir de Moon var olabilecek zaten.

Roxette'in de o olmasa It Must Have Benn Love olurdu...

Blood RED dedi ki...

Benim arşivden de hard'n heavy slows vol.6 çıktı, ama cd:)Galiba Marillion'un sypathy cover'ı için almıştım. Açılışta da page & plant'ten take me for a little while var, gayet de leziz

Adsız dedi ki...

o yıllarda bir çok grubun müziğini tanımak için iyiydi