
Pop müzikle ilgili kavram kargaşası ülkemizde daha belirgindir. Türk popu 60’larda yabancı parçalara Turkçe söz yazılması ile başlamış, özgün örnekler ise Anadolu Pop / Rock patlamasıyla gelmiştir. 70’lerde ise Türkiye genelinde TRT sansürünün tüm topluma sirayet etmesiyle Popüler Türk Müziği sarayın(!), arabesk ise halkın müziği halini almıştır. Halk ve Sanat müziği de istenen normlarda, kalıplarda TRT’de yer bulabilmiş, zaman zaman popüler sanatçılar da çıkarmıştır. Halbuki bu dönemde doğru düzgün bir ölçüm yapılamamasına karşın yılda en az bir album yapan Orhan ve Müslüm Babaların en azından metropoller dışında, özellikle Anadolu’da diğer rakiplerine fark attığından dolayısıyla ülkemizde pop müziğin ağababasının arabesk olduğundan bahsedilebilir.
80’lerde ise şehre göçlerin hızlanması, varoşların büyümesi sonucunda arabeskle pop arasında bir köprü olarak nitelendirilebilecek taverna müziği, akabinde de fantazi müziği ortaya çıkmış, toplumun hızla arabeskleşmesi süreci de başlamıştır. Aslında yaptıkları light arabesktir! İlkinde piyano / tuşlu çalgılar ağırlıklı ikincisinde ise adet ve dozu azaltılmış kemanlar hakim unsurdur: Tabiri caizse az acılı Adana:) Bu dönem satışlarda açık ara önde olan şehrin elit ya da varoş tüm kesimlerine hitap edebilen Coşkun Sabah’tır!

Dünyada ve ülkemizde gelinen son nokta ise aynı: Mp3 çağında herkes herşeyi dinliyor, çünkü internet sayesinde beleşe ya da ucuza ulaşabiliyor. Ancak bu sürecin sonunda insanlar hard disklerini doldurduktan, cd ve dvd’ler dolaplardan taştıktan sonra seçici olacaklar ve kaliteli müziklere yönelecekler diye umuyoruz:)
Pop Müzik Yoz Müzik I
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder